вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    26049 прочитания

    Да го видиш как работи: Visteon избра София за първата си лаборатория в Европа за тестване на автомобилни технологии

    На българския пазар вече няма автомобил без технология, разработена при нас, стартираме работа и за известна марка европейски мотоциклети – Велизар Димов, вицепрезидент „Инжeнеринг“ за Европа на Visteon, пред Economy.bg
    09 април 2024, 09:35 a+ a- a

    Преди дни Visteon откри първата по мащаб у нас високотехнологична лаборатория за тестване на автомобилни технологии. С инвестиция от над 10 милиона долара и екип от над 70 висококвалифицирани инженери лабораторията изпитва технологичните продукти, които инженеринговите центрове на компанията в Европа произвеждат за световните автомобилопроизводители. Продуктите, като инструментални табла и инфотейнмънт системи за водещите немски, френски и британски автомобилопроизводители, се подлагат на широк спектър от изпитвания.

    Visteon България е водещият технологичен център на компанията за Европа с над 20-годишна история в автомобилната индустрия. С екип от над 700 висококвалифицирани инженери с опит в сферата на софтуера, хардуера и механиката хъбът управлява цялостния продуктов цикъл, като на местно ниво се проектират, разработват и тестват глобални и регионални високотехнологични проекти за световните лидери в автомобилната индустрия в момента. Местното портфолио включва продукти и системи за асистиране на водача, интелигентни дисплеи от ново поколение и интегрирани решения за оптимална мобилна свързаност на автомобила, сигурност при шофиране и електромобилност.

    Защо Visteon избра София за първата си в Европа високотехнологична тестова база, каква е инвестицията в нея и колко хора ще бъдат заети, планира ли се разрастване на екипа у нас, по какви нови проекти работи компанията в България, как ще изглеждат колите на бъдещето и кои са топ тенденциите в автомобилния софтуер в момента – тези и други въпроси коментирахме с Велизар Димов, вицепрезидент „Инжeнеринг“ за Европа на Visteon.

    Г-н Димов, какво е значението на откритата от Вас лаборатория?
    Откритата днес лаборатория превръща един технологичен център в product development център. Вече имаме възможност дизайните, които правим в Капитал Форт – в нашия основен офис, да ги тестваме, за да проверим дали работят правилно. Винаги има възможност да добавим нещо в нашето портфолио. И това, че превръщаме един технологичен център в product development център, е голям успех за екипа в България.

    Защо това е важно за компанията?
    Защото съкращава времето за анализ и за решаване на много от задачите пред всеки един проект, и защото ни дава възможност да сме по-бързи и по-адекватни на пазара. Хората искат да видят как техният дизайн или продукт работи реално, и това е голямата част от насладата – да го видиш да работи. Това е същото като след време да видиш твоя продукт в кола и да кажеш: „Тази кола аз съм я правил и вътре има част от моята работа“. Такава гордост придобиват хората, когато видят как във всякакви условия този продукт продължава да работи.

    Каква е инвестицията в лабораторията?
    Около 10 милиона долара сме инвестирали, като това включва оборудване, подготовка на персонала и разбира се, акредитация. Такава лаборатория не може да съществува, без да сме я акредитирали, защото нашите клиенти очакват да имат един доверен партньор, на чиито резултати да вярват и да знаят, че това, което получават, е качествено.

    Visteon разполага ли с други подобни лаборатории?
    Visteon има общо 3 лаборатории – една в Азия, една в Америка и една в България. Българската лаборатория покрива изцяло нуждите на европейския пазар. 5. В България има ли подобни лаборатории? Не съм запознат. Поне в такъв калибър лаборатория не съм запознат да има. Смятам, че сме първите в аутомотив индустрията. Със сигурност има малки лаборатории или неща, които адресират точно конкретни проблеми, но в такъв мащаб не знам да има.

    Колко хора ще бъдат заети в нея?
    В лабораторията сме около 70 души. В процес сме на доразвиване на цялата лаборатория до пълния ѝ капацитет. Смятам, че може да достигнем 100 души след време, но за момента 70 е добро начало.

    Това новооткрити работни места ли са?
    Да, със сигурност всички са новоназначени служители в последната може би година и половина.

    Колко голям е екипът Ви в момента и планирате ли разрастване?
    Много се радвам винаги да има разрастване. В момента имаме около 700 служители. Ние акцентираме върху професионализма и знанията. Смятам, че винаги ще растем. Но дали ще станем 1000 или 2000 души, това не е толкова важно. Важното е да създаваме голяма добавена стойност, защото България вече е част от Шенген. Нещата стават много по-лесно достъпни и ние трябва да увеличим добавената стойност, която всеки един служител създава. Така че ние не говорим за масовост, а за специализация.

    Какъв е шансът в нов автомобил човек да попадне на технологии, разработени от Visteon в България?
    Абсолютно 100%, бих казал. Не знам да има кола на пазара у нас, която да няма българска технология и не говорим само за европейски автомобили, но и за американски, където има много голям процент продукти на Visteon. Същото важи и за Азия, където имаме доста работа с азиатските автомобилопроизводители. Шансът човек да има едно или няколко устройства в колата си от Visteon е много голям.

    Работихте по проекти за електрически коли. Имате ли проекти и за автономни автомобили?
    Продължаваме да работим по електрически автомобили, и то доста усилено. Много по-различни са проектите от това, което ние традиционно сме свикнали да разработваме. Това е голямо предизвикателство, но научаваме много нови неща.
    Относно автономните автомобили за момента виждаме, че целият пазар забавя развитието си. От една страна, това е свързано със законовите ограничения, а от друга, клиентите може би не са готови за тези услуги. Но със сигурност ниво 2 на автономност, т.е. технологии, които поддържат и подпомагат шофирането, се разработват доста. Дори в момента разработваме нова генерация технологии, където се надяваме да комбинираме много повече устройства в едно. Това е още по-голямо предизвикателство, но и дава предимство на нашите клиенти, защото ще направи колите по-евтини.

    Кои са другите проекти, по които работите в София?
    Горд съм да кажа, че вече имаме нов проект за известна марка европейски мотоциклети, което е ново за българския офис. Също така разширяваме работата си за камиони, защото те също имат доста голяма нужда от модернизация на кокпит електрониката. Самите шофьори имат много по-големи очаквания. Това са техните домове и те искат да са съвременни и модерни. Така че там също има доста голямо развитие по отношение на проектите, които правим.

    Как изглежда автомобилът на бъдещето и какъв ще е Вашият принос в него?
    Смятам, че трябва да е изцяло с електроника на Visteon. Относно автомобила на бъдещето той ще бъде connected със заобикалящия го свят. Ще бъде автономен и ще бъде напълно персонализиран за нуждите на водача. Пасажерите ще могат да пренесат своята идентичност в колата си. Това ще се случи в малко по-дългосрочен план.

    Кои са топ тенденциите в автомобилния софтуер в момента?
    В автомобилния софтуер това е окрупняването. Все повече се очаква стандартизация и виждаме Android Auto доста да навлиза на пазара. Автомобилопроизводителите искат нещата да са по-добре свързани с ежедневието на хората, т.е. технологии като мобилни телефони да са по-леснодостъпни, да има връзка с различни типове app stores, които да дават удобството на хората да се чувстват като у дома си. Виждаме, че колите стават все по-умни и с по-изчистени дисплеи. Отделя се все повече време за забавлението в автомобила. Така че смятам, че печелившите ще бъдат тези, които имат големи дисплеи с технологии, които позволяват хората да се свържат с техния личен свят.

    Интегрирате ли и по какъв начин изкуствения интелект в работата си?
    В момента в автомобилите основната интеграция е свързана с гласовите асистенти, защото те доста помагат за избор на направления. Със сигурност има и други устройства, свързани с изкуствения интелект, които са за разпознаване на различни обекти. Все повече ще има, но смятам, че технологията още не е готова да гарантира пълна сигурност. Със сигурност ще има все по-голяма интеграция с AI.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Вистеон Електроникс България ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 8 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 10 часа
    преди 14 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 15 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 16 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26